Followers

Tuesday, July 19, 2011

Putu Perak

Putu mayam ada..putu piring ada...putu perak ada..eh? macam gaya speaker orang jual kain dekat Tangkak..kain sutera pun ada, kain pelekat pun ada, kain batik pun ada..ehh..haip!! teringat pulak..dekat beratus kali jugak dengar ayat yang sama sepanjang memilih kain untuk baju raya..


Sepanjang hidup memang tak minat kuih manis2 nih..jarang beli kalau masa bazar ramadhan menjelang..yang terbeliak mata, tertelan air liuq kalau nampak air sejuk petang2 di bazar..haishh macam budak2...While singgah kat hentian Ulu Bernam nampak putu perak nih...tetibe jadi pherakk (gayat) sket..siap ambil brochure tengok apa je inti dalam die..dah macam tourist pulak...


Dah tengok benda tu pelik kena la beli untuk rasa nanti tau la pasni putu perak tu apa kan..tak la pherakk kalau orang tanya..isk isk** 



Ni lah putu perak tu..macam pau pun ada..versi kecil sikit dari pau kaya* eh sedap nyer pau..putu perak ni dalam nya kelapa gaul dengan gula kot..rasa sangat lain manis nya...luar tu tepung la agaknya eh* eh taktau!!



Tetibe kena letak juga gambar pau betul2...sebab suka pau..


2 comments:

Hasrina.As said...

nampak mcm sedapnya yg atas tu....

EeYda Sue said...

yg mne satu? putu perak xsedap..
pau sedaaappp!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...