Followers

Wednesday, September 28, 2011

It always have an end


Setiap benda yang jadi dalam hidup kita mesti ada pengakhirannya kan. Yang hidup akhirnya akan mati, yang sihat akhirnya akan sakit jua, dan yang paling tak best bila kena tinggalkan orang2 yang kita dah sangat2 selesa. Begini, last saturday is my last day at Selia Selenggara Selatan. My third company i'm working with. Dah setahun lebih jugak la, dah mula kenal semua staff yang memang ramah tamah dan baik hati (ecehhh!! puji kemain)

Sebenarnya memang susah masa buat keputusan nak terima kerja lain tuh tapi kenalah fikirkan masa depan jugak kan. Masa depan memang long way to go, so kenalah prepare diri betul2. Kan nak beli banglo seploh doploh biji, kereta mewah nambalas buah & yang penting sekali nak anak TUJUH orang okay (sudahlah!! berangan tak habes). Macam mana nak dapat semua angan-angan mat jenah tersebut kalau tak kerja kuat-kuat (kuat-kuat disini bermaksud menggunakan tulang empat kerat iaitu berbisnes, jadi tokeh balak. Ehh!! jadi kayu balak ada ler bakat)

Entry ni khas buat semua staff Contract Dept, aku sayang korang semua (Eh!! semua ke??) korang jela yang tau kan. Hope korang bawa bersabar banyak2, kalau tensi tu ingatlah daku dihatimu. ahakss!! Ingatlah setiap dugaan itu ada hikmah disebaliknya, semoga korang hadapinya dengan tenang. Kalau kena buat kerja banyak kali tu, istigfar lah banyak2 ye (senyum2 kambing). 

Buat Kak Sue : Bertabahlah!! semoga kak sue ikut jejak langkah saya ye. Saya dah hulurkan batton untuk kak sue sambut.

Buat Kak Tika : Senyum sokmo, makin cantik dan menawan selalu. Kak tika kan awet muda (control sket kembang2 hidung tu kak).

Buat Kak Norni : Semoga kuat semangat dan jangan amalkan bawa gosip dari surau. Sungguh tak manis tau. (Tapi saya adalah pendengar setia gosip2 yang kak norni bawa dari surau tu).


Buat Farhan : Banyakkan bersabar ye. Janganlah cepat surrender buat BMSB tu, taklah susah sangat pun (walaupun aku pun mengeluh buat bmsb tu) just kena pahamkan betul2 okay. Jaga JB elok2 tau, jangan fening2, Kak sal adalah AM yang sangat membantu, tapi kena bodek2 sket (ko kan biasa buat pa'an). Jaga saka aku baik2!!

Buat Sabrina : Bertabahlah juga!! Semangat sket buat kerja tu ye, kasi commitment sket (chewah!! "macam bagus la kau ida" Sab berkata). Apa yang penting?? KERJASAMA!!

Buat Wajiha : Kuatkan semangat buat kerja dan kuatkan semangat untuk makan. Owyeahh!! Aku tau kau BOLEH!! ("banyak la kau punya boleh ida" Gee berkata). Thanx for everything eh =)

Buat Liyana : Selamat Pengantin Baru. Eh!! dah ke belum?? eh sorry2, aku tercepat wish pulak. aku pulak yang tak sabau nih. Anyway, semoga menjadi worker of the year. Yeehaww!! kau kan satu2nya anak kandung. ke kau dah tergugat nanti ada pengganti lepas ni..ahakss!!

Buat Taufik : Buat kerja elok2, kau jangan main2 jek. Buat kerja tu serius sket, time kerja bagi commitment, time makan makan banyak2 (ada aku kesah??), time poyo poyo habes2 (sebab kau memang sentiasa poyo).

Ni jela pesanan yang mampu aku bagi kat korang semua. Semoga sukses selalu. Sekian jela bebelan aku yang panjang berjela nih. Aku hadiahkan gambau2 aksi menarik tertarik korang. Enjoy!!























p/s : will miss u all so much much!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...